keps

Alla inlägg under april 2014

Av Keps - 29 april 2014 09:15

Jag har en helvetes massa jägare i släkten och jag bor i en landsdel där jägarkåren är stor, jag har alltså alltid haft jakten  runt omkring mig. Och jag har uppsiktsjagat lite av och till. Men jag är ändå ny som jägare själv. Det är jäkligt kul att ta till sig ett nytt intresseområde och vara nybörjare, det är kul att hitta alla intressen i intresset. Allt blir intressant. Vapen och skytte tex. När man gräver runt efter ny kunskap och tar till mig nya åsikter och perspektiv får man en helt annan inblick i det man tidigare inte riktigt haft koll på.


En företeelse jag mött men inte riktigt känt till är vapenfanatiker   

Folk med samma pratbubbla som amerikanska NRA, folk som faktiskt tycker att de borde få ha fritt antal vapen och framförallt automatvapen hemma. Heja skolskjutning! Crazy as shit. I mina ögon totala vettvillingar, tokiga som babianer på crack. Vilken satans tur att Sverige är ett land som i grunden saknar den kulturen. Som tur är verkar det handla om ett fåtal, som inte är representativa för hela jägarkåren...

Ovido - Quiz & Flashcards